קשר מדידת מהירות – קשר מדידת מהירות של כלי שייט נקראת קשר באנגלית knots, יש להבדיל בין קשר ימי ובין מהירות בקשר אוירי. מהירות של קשר אחד משמעותה מייל ימי אחד 1,825 ק”מ בשעה. המדידה בעבר היתה ע”י לוח עץ בצורת רבע עיגול (משולש פיצה גדול), שהקשת שלו הוכבדה בפס עופרת, כך שיכול היה לצוף במים כשהוא ניצב. אל הלוח נקשר חבל ארוך ועליו קשרים במרחקים קבועים, של 47 רגל ו 3אינץ’. לוח העץ הוטל למים ונשאר על מקומו כמעט ללא תנועה בעוד הספינה מתקדמת. מהירות הספינה נקבעה על ידי ספירת הקשרים על החבל הנמשך בין אצבעותיו של המלח המשחרר את החבל בפרק זמן של 30 שניות. המדידה נעשתה ע”י שעון חול. מייצבים ייצוב הספינה נעשה ע”י מספר אלמנטים.
תאי ציפה- בדומה למיכל הדלק במרכב הפרטי, תאי הציפה הינם מיכלים ענקיים, שמשאבות פנימיות ממלאים במי ים בכדי להשקיע את הספינה עמוק יותר במים, או ניתנים לריקון בכדי להציף את הספינה. המיכלים ממוקמים לאורך צידי החלק הפנימי של גחון הספינה, וניתן באמצעותם לאזן את הספינה במידה וצד אחד גבוה מצדו האחר או במקרה של זרם מים צדי מטה את הספינה. או במקרה שהחרטום גבוה מהירכתים.
Flipper מייצבים כנפונים הדומים לכנפי מטוס קטנים, ממוקמים בגחון הספינה פרושים ל2 צידי הספינה עם חתך מבנה זרימה הידרודינמי. במצב השטה, כשהים רגוע הכנפיים במצב מאוזן -. מטרתם לאזן את הספינה במצב של לחץ בצד מסוים כתוצאה מזרימה חזקה של מים כשהספינה נוטה על צידה. בכדי לאזן את הספינה הכנפונים בדומה לכנפי מטוס ניתנים להטייה. הטייה של אחורי המייצב כלפי מעלה \ תפעיל כוח שישקיע את צידה של הספינה בו מצוי הכנפון. הטייה של אחורי המייצב כלפי מטה / תפעיל כח שיגביה את צידה של הספינה בו מצוי הכנפון. הזויות ניתנות להטיות קלות ונשלטות ע”י טייס אוטומטי של הספינה, “מחשב על” שע”פ מדידת זרמי המים מבצע את התיקונים הנדרשים. בולבוס bulbous חרטום בולבוסי, הינו בליטה עגולה הנמצאת מתחת לפני המים בחרטום הספינה. החרטום הבולבוסי גורם לגלי משנה, לפני הגלים שהחרטום יוצר. כתוצאה מ2 זרמי הגלים המנוגדים שני הגלים מבטלים (לפחות חלקית) זה את זה ומפחיתים את הגל הנוצר בשיפולי הספינה, כתוצאה מכך הזרימה חלקה יותר.
הכנסו למגוון חבילות שייט באתר
חפשו את ההפלגה המועדפת עליכם מתוך מגוון הפלגות נופש